שעורה בעין מדבק?

שעורה בעין מתפתחת כאשר אחת מבלוטות השומן או החלב שנמצאות בעפעפיים נסתמות. מדובר בזיהום עיני ממוקם ושכיח מאוד. ברגע שבלוטה אחת או יותר נסתמות, האזור הזה הופך להיות קרקע פורייה להתרבות של פתוגנים (לרוב אלה חיידקים) מאחר ויש הצטברות של הפרשות וחלקיקים קטנים ואין אוורור תקין של הבלוטה.

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה

החיידק הנפוץ המעורב בזיהום של בלוטה בעפעפיים הוא מסוגaureus  staphylococcus. חיידק זה קיים סביבנו ונמצא על העור שלנו באופן נורמלי ביום יום, אך כאשר ישנה חסימה של בלוטה הוא יכול להתרבות שם ולפתח זיהום ודלקת מקומית. שאלה נפוצה שנשאלת בקרב הציבור היא האם שעורה בעין מדבקת.

שעורה בעין האם זה מדבק?

נסביר את הסוגיה הזו בפסקאות הבאות. כאמור, שעורה בעין היא לרוב תוצאה של זיהום חיידקי. לכן, הסברה הרווחת בקרב אנשים לרוב היא שמדובר במצב מדבק ויש לשמור מרחק. עם זאת, ברוב המוחלט של המקרים, שעורה בעין היא אינה מדבקת. מאחר ומדובר בדלקת מקומית ומוגבלת לאזור בלוטת השומן\זקיק הריס בלבד, אין סכנה של להדביק אנשים אחרים.

ניתן באופן גס להשוות זיהום זה לפצעון על הפנים שמזדהם. במידה ולמישהו יש פצעון, איננו חוששים לבוא איתו במגע מאחר ומדובר בדלקת מאוד ממוקדת לאזור, ואותו הדבר חל במקרה של שעורה בעין. "האם אפשר לשלוח את הילד שלי לגן\בית הספר אם יש לו שעורה בעין"? התשובה לכך היא כן. בשונה ממחלה ויראלית\חיידקית כמו צינון שיכולה להיות מדבקת בשיעול או במגע, שעורה בעין היא אינה מדבקת כפי שהסברנו.

ניתן ללכת לגן\בית הספר\עבודה אם יש שעורה בעין בבטחה. למרות ששעורה בעין אינה מדבקת ברוב המוחלט של המקרים, חשוב מאוד להקפיד על היגיינה של העיניים ביום יום ובפרט כאשר ישנו זיהום של העפעפיים. זאת מאחר וכל זיהום, גם אם כזה ממוקם במקרה של שעורה, יכול להסתבך במידה ולא מטפלים בו כראוי. במידה וזיהום מתפשט לאזורים סמוכים, הסיכויים שלו להיות מידבק הם גבוהים יותר.

כללי ההיגיינה הבסיסיים כוללים שטיפה של הידיים עם מים וסבון לפני מגע והתעסקות בעיניים (למשל לפני הרכבה של עדשות מגע או לפני ששמים טיפות בעיניים). במידה ויש נטייה לדלקות וזיהומים בעפעפיים, חשוב לשים מדי יום קומפרסים חמים ולעסות את אזור העפעפיים בעדינות. בנוסף, לפעמים כאשר יש שעורה בעין, עלולות להיווצר הפרשות מוגלתיות שיוצאות מאזור העפעפיים והעיניים. לכן יש להקפיד על החלפה של הציפית הכרית אחת לכמה ימים בכדי למנוע מגע של החולה ושל הקרובים אליו עם ההפרשות.  

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה
דילוג לתוכן