שעורה בעין סינטומיצין

שעורה בעין הינה מצב שכיח ונפוץ ברפואת עיניים. אנשים רבים יסבלו משעורה בעין לפחות פעם אחת בחייהם, לעתים יהיה מדובר בזיהום כרוני שיחזור לסירוגין. שעורה מלווה לרוב בתסמינים של נפיחות ואודם בעפעפיים, גירוד, בליטה מציקה בעפעף אשר חמה וכואבת למגע ועוד.

שעורה בעין הינה תוצאה של זיהום חיידקי, לרוב של חיידק הנקראstaphylococcus , זהו חיידק שנמצא באופן טבעי ויום יומי על הגוף של כולנו, אך כאשר ישנה בלוטה שנסתמת, המשקע של ההפרשות והפסולת מהווה קרקע פוריה לחדירה של החיידק והתרבות שלו עד ליצירת דלקת וזיהום המוכרים לנו כ'שעורה'.

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה

אבחנה של שעורה בעין הינה אבחנה קלינית (כלומר מתבססת על התסמינים שמתאר המטופל ועל שאלות נוספות שישאל הרופא). לפני טיפול בשעורה (בעיקר בפעם הראשונה) יש להיוועץ עם רופא עיניים בשביל לאשש את האבחנה ולקבל את הטיפול המיטבי.

בעמוד זה נדון בטיפול העיקרי בשעורה בעין עם דגש על הטיפול התרופתי המקובל.

בשביל לטפל בשעורה בעין יש שתי זרועות עיקריות. הראשונה היא הטיפול העצמי של המטופל הכולל הקפדה על היגיינה של העיניים ושל הידיים (אי שימוש באיפור, שטיפת ידיים במים וסבון לפני כל מגע עם היד) והנחה של קומפרסים חמים בתנועות מעסות סביב העפעף המודלק, זאת בכדי להמיס ולשחרר את המוגלה והפסולת שהצטברה בתוך העפעף. זרועה נוספת של הטיפול היא מיגור הזיהום החיידקי שנוצר בתוך הבלוטה. לעתים, יספיקו רק הקומפרסים החמים במידה והעומס החיידקי לא גבוה. לעתים השעורה יכולה אף לחלוף עצמונית ללא כל טיפול. עם זאת, כאשר ישנו עומס חיידקי גבוה יותר, טיפול בהגיינה ועיסויים עלול לא להספיק בשביל למגר את הזיהום ולכן יש לפנות גם לטיפול אנטי מיקרוביאלי.

טיפול תרופתי בשעורה – סינטומיצין

סינטומיצין כטיפול לשעורה בעין הינו טיפול נפוץ. זוהי משחה המכילה חומר הנקרא chloramphenicol, החומר הוא תרופה אנטי בקטריאלית אשר משמשת לטיפול בזיהומים חיידקיים בעיניים ובעור. המשחה המיועדת לעיניים היא סינטומיצין 5%. זוהי משחה שניתנת במרשם רופא וניתן לרכוש אותה בכל בית מרקחת.

יש למרוח את המשחה על האזור המודלק מספר פעמים ביום לפי המלצת הרופא. התרופה משפיעה לרוב יום עד שלושה ימים מתחילת השימוש. יש להמשיך את השימוש של התרופה לפי המשך שיומלץ ע"י הרופא המטפל.

סינטומיצין הינה משחה המכילה רכיב אנטי-מיקרוביאלי בלבד. ישנן משחות נוספות הניתנות לשימוש לטיפול בשעורה כמו מקסיטרול אשר מכילה גם רכיב סטרואידי בשביל הפחתת הדלקת.

בשביל להפיק את הטיפול היעיל ביותר יש להקפיד מדי יום הן על הנחת הקומפרסים החמים והקפדה על הגיינת העיניים והן על שימוש במשחת סינטומיצין.

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה
דילוג לתוכן