שעורה בעין תרופות סבתא

שעורה בעין הינה מצב שכיח ונפוץ ברפואת עיניים. אנשים רבים יסבלו משעורה בעין לפחות פעם אחת בחייהם, לעתים יהיה מדובר בזיהום כרוני שיחזור לסירוגין. שעורה מלווה לרוב בתסמינים של נפיחות ואודם בעפעפיים, גירוד, בליטה מציקה בעפעף אשר חמה וכואבת למגע ועוד. מאחר ומדובר במצב שכיח מאוד שידוע וקיים בעולמנו מזה שנים רבות, לאורך הזמן בני האדם ניסו למצוא פתרונות ביתיים וזמינים בשביל להתמודד עם שעורה. הומצאו ונוסו שיטות שונות הנועדו להרגיע את הדלקת ולעתים אף לטפל בשעורה עצמה.

בפסקאות הבאות אנו נדון במספר תרופות סבתא לטיפול בשעורה אשר עוברות מפה לאוזן וחלקן אף מוכרות בספרות. למרות השם שלהן, תרופות סבתא הן אינן תרופות רשמיות. עם זאת חלקן מכילות חומרים פעילים בעלי תכונות של הורדת גודש, הפחתת דלקת ועוד.

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה

לרוב תרופות סבתא אינן עוברות בקרה וניסויים קליניים ולכן לא ניתן להמליץ עליהן באופן רשמי עם המלצות ומסקנות מובהקות. עם זאת, חלקן נהיו נפוצות במשך השנים ובמבחן התוצאה הן עוזרות להפחית ולהקל על התסמינים. לאחר שאמרנו את כל זה, חשוב לציין שבמקרה של הופעת התסמינים שכתבנו, ובחשד לשעורה, יש להיוועץ עם רופא ולעבור בדיקה גופנית, גם בכדי לשלול מצבים אחרים וגם כדי לקבל את הטיפול האופטימלי.

וכעת, מספר תרופות סבתא לטיפול בשעורה בעין:

  • תיוני תה ירוק\ שחור – הנחת תיון תה חמים מעל העפעף יכולה להקל על כאבים ולהפחית את הנפיחות. טיפול זה דומה בעיקרון שלו לשימוש בקומפרסים חמים, רק שבמקרה הזה מצטרפות תכונות של עלי התה בתור נוגדי דלקת, ולחלק מסוגי התה אף יוחסו תכונות אנטי בקטריאליות (בתה ירוק למשל). יש להרתיח מים, להכניס את התיון, להשאיר במשך דקה. לאחר מכן להוציא, לסנן מהנוזלים, לחכות שיתקרר מעט ואז להניח מעל העין למשך כ-5-10 דקות. יש להשתמש בתיון נפרד עבור כל עין. מומלץ לחזור על הפעולה כמה פעמים ביום.
  • שמן קיק (Castor Oil) – לשמן קיק יש יכולות ליחוח (מייצר לחות) וגם תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי דלקתיות, ובכך הוא עוזר גם להפחית את הזיהום ואת הדלקת, וגם מרגיע את העור. לפני השימוש יש לשטוף את האזור הנגוע בסבון עדין ומים, לאחר מכן באמצעות צמר גפן\מקל אזניים למרוח בתנועות עדינות את העפעף, להשאיר למשך עשר דקות ולאחר מכן לשטוף. לחזור על הפעולה פעמיים ביום.
  • אלוורה – אלוורה הינו צמח אשר מעניק לחות, מוריד גודש מקומי ומאיץ את הליך הריפוי הטבעי. לוקחים ג'ל אלוורה טרי מהצמח, ומורחים בעדינות באזור העפעף, לשים לב לא להכניס לתוך העין עצמה. עושים זאת מספר פעמים ביום.
  • תפוח אדמה – בתפוח אדמה יש רכיבים אנטי דלקתיים שמורידים את הכאב והנפיחות. יש לגרד תפוח אדמה ולשים בתוך חיתול בד (כמובן נקי ומכובס). לשים מעל העין העצומה למשך כעשר דקות. לעשות זאת פעמיים ביום.

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה
דילוג לתוכן