שעורה בעין טיפול טבעי

שעורה בעין הינה מצב שכיח ונפוץ ברפואת עיניים. אנשים רבים יסבלו משעורה בעין לפחות פעם אחת בחייהם, לעתים יהיה מדובר בזיהום כרוני שיחזור לסירוגין. שעורה מלווה לרוב בתסמינים של נפיחות ואודם בעפעפיים, גירוד, בליטה מציקה בעפעף אשר חמה וכואבת למגע ועוד. גורמי הסיכון להתפתחות של שעורה בעין כוללים בראש ובראשונה היגיינת עיניים ירודה, אי הסרה של איפור, שימוש לא נכון בעדשות מגע ועוד.

טיפול בשעורה בעין מתחיל קודם כל מטיפול עצמי וטבעי של המטופל ע"י הקפדה על הגיינת עיניים. חשוב מאוד לפני כל מגע עם העין לשטוף את הידיים עם מים וסבון. להשתדל לשטוף את הידיים גם במגע בין שתי העיניים (בין אם שתיהן עם שעורה או לא). חשוב מאוד שלא לנסות לפוצץ או לפתוח את הבלוטה החסומה! זה אמנם פיתרון שמתקבל במקרה של פצעון בפנים, אך בעיניים זו פעולה שעלולה לגרום להתפשטות של הזיהום ולכן יש להמנע ממנה.

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה

שעורה בעין טיפול טבעי

הטיפול הראשון שיש לעשות במקרה של שעורה הוא הנחה של קומפרסים חמים על העין ועיסוי העפעף בתנועות סיבוביות. פעולה זו הכרחית בשביל לשחרר את המוגלה והפסולת שהצטברה בתוך הבלוטה המודלקת. לאחר שחרור המוגלה התקועה לרוב תהיה הקלה בתסמינים, והדלקת תפחת בהדרגה במשך כמה ימים.

בנוסף, במהלך דלקת פעילה בבלוטה מומלץ מאוד שלא לשים איפור בעיניים, שכן החומרים שנמצאים במוצרי הקומסטיקה השונים אינם מטיבים עם תהליכי הדלקת ומעכבים את הריפוי. כמו כן חיידקים נוספים יכולים להיות מצויים על מברשות האיפור השונות ובכך להגדיל את הסיכוי שחיידקים נוספים ימצאו את דרכם אל הבלוטה המודלקת.

אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע, חשוב שיקפידו הקפדה יתרה על הגיינת ידיים ושטיפה של הידיים לפני הרכבת העדשות. במידה וישנה אופציה להימנע מלהרכיב עדשות מגע ולשים משקפיים במקום כדי להפחית את הסיכון להתקלחות הזיהום הפעיל, יש לעשות זאת.

ישנן מספר שיטות נוספות של טיפול טבעי בשעורה. ברפואה הסינית, לדוגמא, מאמינים כי יש קשר אנרגטי בין הכבד לבין העיניים. כאשר יש מחלה בכבד שגורמת לחסימה בהעברת האנרגיה, הדבר עלול להתבטא בבעיות עיניות ולכן יש לטפל בשורש הבעיה. ישנן כל מיני מרקחות של חומרים אשר מומלצים ברפואה הסינית לטיפול בכבד אך לא נפרט עליהן כן. במידה ואכן יש מחלה כבדית או סיסטמית אחרת מומלץ להיוועץ עם גורם מוסמך לטיפול בבעיה.

ישנם חומרים טבעיים בעלי תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות אשר מוכרים בעולם בתור טיפול לשעורה בעין. עליהם נפרט בחלק של "שעורה בעין – תרופות סבתא".

צור/י קשר עם מומחה

חייגו 058-644-5151 בכל שעה
דילוג לתוכן